Siemens S685 IP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens S685 IP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

fck1972 02-04-2011

---------- update review 02-04-2011 ----------
Ben net terug van weer een paar weekjes Curacao :-).
Gigaset.net via UTS deed het (25 gemiste oproepem terug in NL...), met een andere router!
Echter, na 3 dagen laadde de telefoon niet meer op. Vermelding Gigaset was verdwenen. Even kijken maar hoe de after sales service van Siemens is.

Hieronder mijn oude review.
____________________________
Review:
fck1972
13-07-2010 2 Telefoons gekocht om gratis met Curacao te kunnen bellen.
En wat denk je? In nederland werken de telefoons perfect, maar zodra er 1 verhuist naar curacao, kan deze zich niet aanmelden op het gigaset netwerk, terwijl er wel een internet verbinding is (weer, horoscoop etc. is beschikbaar).

Hier hebben we dus niks aan. Gigaset helpdesk gemaild en daar kwamen ze met het eureka antwoord, haal de stekker van de telefoon en router een tijdje uit het stopcontact.
Nou dat hielp dus ook niet.

Nu zitten we met 2 internet telefoons die we als normale telefoon gebruiken. Dus weggegooid geld.

Mocht iemand ons kunnen helpen dan horen we dat graag. Totaal 3

geluidskwaliteit
7 mogelijkheden
1 gebruiksgemak
1 vormgeving
4 duurzaamheid
?

---------- oude review 13-07-2010 ----------
2 Telefoons gekocht om gratis met Curacao te kunnen bellen.

Nou dat hielp dus ook niet.

martijn44 17-12-2010
Geschreven voor: Siemens S685 IP

Het toestel ziet er prima uit, voelt stevig aan en de gesprekskwaliteit prima. Echter, de bediening is erg onduidelijk. Zo kom je in het menu door pijltje naar rechts te duwen en moet ruggespraak via het menu geactiveerd worden. Het wijzigen van het volume tijdens een gesprek is al helemaal een crime door het ontbreken van volumetoetsen op de zijkant van de handset.

Ik had hiervoor een SNOM M3, die had lang niet zoveel functies als deze Siemens, maar was wel een stuk eenvoudiger in het gebruik. Verder geeft de Siemens ook weinig inzage in zaken als de gebruikte codec e.d., voor hen die dat interesseert.

Reyesinc 10-10-2010
Geschreven voor: Siemens S685 IP

De S685 IP in België gekocht. Geen probleem in Nederland. De keuze voor Siemens is mede ingegeven door het Siemens modem/router die ik van KPN kreeg bij IPB.
Het toestel heeft ongekend veel instelmogelijkheden wat een negatieve invloed kan hebben op het gebruiksgemak. Het heeft me heel wat uurtjes gekost om alles te doorgronden. Vandaar het cijfer zeven.
Als tweaker ben ik natuurlijk heel blij met alle mogelijkheden vandaar een tien voor dit onderdeel.
De geluidskwaliteit is goed.
De vormgeving is een kwestie van smaak maar is mijns inzien ruim voldoende.
Tot heden geen enkel probleem met het toestel en dat verwacht ik in de toekomst ook niet. Duurzaamheid is ook op te vatten als milieuvriendelijk: het apparaat gebruikt weinig stroom dus ook in dat opzicht is het goed.
Ik gebruik vijf toestellen met twee VOIP-nummers (Poivy en Cheapvoip) en één KPN-lijn die via dect binnenkomt. Het instellen van de VOIP-accounts doe ik handmatig via de webbrowser.
Samenvattend: een fantastisch apparaat dat zichzelf terugverdient door besparing op de belkosten, maar je moet wel bereid zijn om je de materie eigen te maken.

Rein10 30-06-2010
Geschreven voor: Siemens S685 IP

Nadat ik jaren lang goede ervaringen had met ISDN toestellen van Siemens overgestapt op de S685IP.

Ik had hier hoge verwachtingen van maar ben inmiddels redelijk teleur gesteld. Niet dat het toestel slecht is maar de services van Siemens NL raad ik niemand aan. Als je belt moet je lang wachten, daarna krijg je eenvoudige antwoorden als kijk maar op internet. En dat terwijl een Siemens 0900 gesprek € 2,50 kan kosten!!!

Na veel zelf proberen heb ik het toestel goed aan de praat gekregen met Tweak Fibre als VoIP provider.

Mijn oude Siemens losse headsets kan ik echter niet meer gebruiken ondanks dat dit wel bij Siemens op de site staat. Aanmelen gaat wel, maar alle andere functies werken niet. Bovendien wordt de lijn dan regelmatig niet bereikbaar.

Voorafgaand aan de aankoop heb ik Siemens NL per mail en telefoon hierna gevraagd. In alle gevallen werd vermeld dat het prima zou werken zoals op hun site werd aangegeven, maar nu ik dit probleem constateer en meld zeggen dat het fout op hun site staat en dat ze hier niets aan gaan doen kortom dat het mijn probleem is. Het probleem is voor hun gesloten. Ik heb mijn vertrouwen in Siemens als bedrijf verloren.

marco899 11-03-2010
Geschreven voor: Siemens S685 IP

Nu sinds een paar dagen in gebruik en al veel beperkingen tegengekomen. Toestel ging gelijk updaten en na het instellen van het toestel op Voip, waarbij je eerst de cd moet plaatsen omdat een gedrukte handleiding ontbreekt, bleek de telefoongids niet te werken. Siemens gebeld en dit was een bekend probleem. Oplossing zou nog wel even duren. Oude update terugzetten gaat niet. Vervolgens wilde de handset niet meer aanmelden. Weer Siemens gebeld en het toestel zou opgestuurd moeten worden. Na een halve dag begon deze het spontaan weer te doen.
Nu werkt het allemaal redelijk. Het weer wordt niet altijd weergegeven door geen verbinding? Online telefoonboek die niet opgeslagen nummers zou weergeven werkt niet. Telefoongids zoeken werkt nu wel. Toestel voelt erg goedkoop aan. Geheugen met foto's is gauw vol. Oude 4000 toestellen alleen deze kunnen maar 1 nummer bij een naam opslaan en je kan de naam van de handset niet aanpassen. Geluidskwaliteit is afhankelijk van je provider en is redelijk zacht te noemen.

bouk 06-02-2010

De S685 IP is een prima toestel met 1 groot ongemak:
als je via IP belt moet je eerst 003130 intypen als je bijvoorbeeld binnen Utrecht belt. Je kunt wel land en lokaal kengetal invullen, maar die worden niet gebruikt als je een lokaal of interlokaal nummer belt. Daardoor is het gebruiksgemak van het toestel matig.

folren 07-11-2008

---------- update review ----------
Na mijn vorige review, ontving ik van Siemens nederland een mailtje dat zij toch een gratis stroomadapter opsturen. Uiteindelijk toch goed gekomen en CHAPEAU voor de beslissing van Siemens nederland. Vandaar mijn nieuwe review beoordelingen.

---------- oude review 07-11-2008 ----------
Mooi toestel en goed in gebruik. Echter na 3 maanden was de stroomadapter naar het basisstation al stuk. Dus kan het toestel niet meer gebruikt worden. Van Siemens Nederland een slechte service daar het toestel via internet in Duitsland was gekocht geen garantie. Siemens Duitsland kan geen onderdelen naar het buitenland sturen, dus al met al een zeer slechte service en garantie van Siemens. Voor mij nooit meer een Siemens apparaat!!!

Anoniem 25-08-2008

Wat een perfect toestel.
Begint al aardig te lijken op een mobiel toestel (SMSen, sneltoetsen, e-mail melder, bluetooth en dan natuurlijk niet te vergeten de actuele weerstand van je eigen woonplaats) en daarnaast zeer goed in te stellen via een webbrowser, veel toetsen/knoppen zijn programmeerbaar naar wens.
Aanmelden is een fluitje van een cent en dan via bluetooth je contactpersonen vanuit Outlook synchroniseren, de techniek staat voor niets.
Het geluid is prima (bel niet via IP) het kunnen benaderen van de Telefoongids en/of Bedrijvengids vind ik harstikke handig, de goudengids pakken of de computer opstarten hoeft niet meer en je kunt het adres weer meenemen naar je telefoon.
Het over en weerzenden van de telefoongegevens naar een andere handset of mobiel gaat perfect.
Antwoordapparaat doet het ook prima alleen kan je het moment van het opnemen (aantal maal overgaan) niet zelf wijzigen. Via de GAP standaard heb ik nog een aantal Philips handsets aangemeld die je ook intern gewoon kunt benaderen (doorverbinden).